Internet Marketing

Home » Kennisbank » Internet Marketing

Wat is een wiki?

wiki

Een wiki is een website waar gebruikers gezamelijk content kunnen toevoegen en aanpassen. Een wiki bewerk je via de webbrowser en is meestal gebaseerd op tekst. De layout is vrij basic. Een wiki bevat informatie over verschillende onderwerpen. De bekendste wiki is Wikipedia. Vaak moet je je registreren voor een Wiki.

Lees artikel

Wat is een URL?

wat is een url

URL staat voor Uniform Resource Locator en je kunt het het beste vergelijken met een leesbaar adres van bijvoorbeeld een webpagina op het internet. De meeste mensen zullen het hier ook van kennen maar een URL kan nog meer zijn dan alleen een webpagina.

Lees artikel

Wat is de robots.txt file?

robots txt bestand

Robots.txt is een simpel tekstbestand dat je in de hoofdmap van je website plaatst. Met robots.txt kun je als website eigenaar bepalen welke delen van de website toegankelijk zijn voor de spiders van zoekmachines. Je kunt zo bepalen welke delen van de website wel en niet in de zoekresultaten van de zoekmachines opgenomen worden.

Lees artikel

Sitemap aan Google Search Console toevoegen

website sitemap

Wat een inhoudsopgave voor een boek is, is een sitemap voor een website. Het geeft bezoekers en zoekmachines een overzicht van alle pagina’s die op de website staan. Door je sitemap bij Google Search Console aan te melden, blijft Google op de hoogte welke pagina’s op de website staan. Hoe je een sitemap aan Google Search Console toevoegt, lees je in dit artikel.

Lees artikel

Wat is een autoresponder?

autoresponder

Een autoresponder is software waarmee automatisch e-mails verstuurd kunnen worden. Een autoresponder helpt om campagnes te automatiseren en om één op één te communiceren met ontvangers. In een andere context is een autoresponder een e-mail die automatisch verstuurd wordt als antwoord op een binnengekomen e-mail. Maar in dit artikel spreek ik over de software die je kunt gebruiken voor je e-mail campagnes.

Lees artikel

Wat is bouncerate?

website bouncerate

In Google Analytics spreken we van een bounce als een bezoeker één pagina op de website bekijkt. Na het bekijken van de pagina verlaat de bezoeker de website. De bouncerate is daar een percentage van. De bouncerate bereken je door alle sessies waar één pagina wordt bekeken te delen door het totaal aantal sessies. Het cijfer uit deze berekening noemen we de bouncerate.

Lees artikel