Door Google Analytics en Google AdWords te koppelen krijg je meer inzicht in de handelingen die website bezoekers uitvoeren nadat zij op een advertentie geklikt hebben. Met deze kennis kun je je website verder optimaliseren teneinde een hogere conversie te behalen. Het koppelen van een Google Analytics en een Google AdWords account is niet heel complex. In dit artikel lees je hoe je dit doet.
Belangrijke controles vooraf
Om een Google Analytics account en een Google AdWords account te kunnen koppelen, zijn er 2 dingen belangrijk:
- Voor Google Analytics heeft jouw gebruiker bewerkings rechten nodig.
- Voor Google AdWords heeft jouw gebruiker beheerdersrechten nodig.
Je kunt je rechten eenvoudig binnen jouw eigen account controleren. Voor Google Analytics ga je naar Beheer, selecteer de juiste property (indien je er meerdere hebt) en klikt vervolgens op Gebruikersbeheer. Indien de optie gebruikersbeheer niet zichtbaar is, betekent dit dat je niet voldoende rechten hebt. Vraag bij de beheerder de juiste rechten aan.
Bij Google AdWords kun je je rechten controleren door naar het tandwielmenu te gaan en vervolgens Accountinstellingen te selecteren. In het menu aan de linkerkant kun je Accounttoegang selecteren.