Als je een bedrijf hebt of zzp-er bent en je wilt actief worden op Facebook dan moet je een Facebook bedrijfspagina gebruiken in plaats van een normaal, persoonlijk profiel. Lees hier hoe je heel eenvoudig een Facebook bedrijfspagina aanmaakt en waarom je als organisatie een Facebook bedrijfspagina moet hebben.
Inhoudsopgave
Waarom een Facebook bedrijfspagina?
Een persoonlijk profiel is voor echte mensen, niet voor bedrijven of andere organisaties. Facebook heeft het ook verboden voor bedrijven en andere organisaties om een persoonlijk profiel te gebruiken, dit staat in de voorwaarden. Je loopt kans dat Facebook het persoonlijke profiel verwijdert als je deze als bedrijf gebruikt.
Verschil gewone Facebook gebruiker en Facebook bedrijfspagina
Een bedrijfspagina heeft ook voordelen ten opzicht van een persoonlijk profiel:
- Met een bedrijfspagina krijg je toegang tot de statistieken van de pagina. Hier kun je zien welke berichten goed bekeken worden, wie jouw pagina bezocht heeft en inzicht in de demografische gegevens van je bezoekers (bijvoorbeeld de leeftijd en de locatie van de bezoeker).
- Een bedrijfspagina heeft verschillende rollen die je aan anderen kunt toewijzen. Zo kun je met meerdere gebruikers de pagina beheren.
- Je kunt gebruik maken van Facebook adverteren en je kunt je berichten promoten.