Adverteren op Facebook is op dit moment één van de beste manieren om nieuwe klanten te krijgen. Maar waarom zou je adverteren op Facebook en niet bijvoorbeeld gebruik maken van Google AdWords? Lees in dit artikel de 7 redenen om te adverteren op Facebook.
Inhoudsopgave
Groot bereik
Facebook is het populairste Social Media platform ter wereld en ook in Nederland. In Nederland zijn er zo’n 10 miljoen Facebook accounts actief, grote kans dat jouw doelgroep ook op Facebook actief is.
Lage kosten
Het is op dit moment nog vrij goedkoop om te adverteren op Facebook. Zeker als je het vergelijkt met Google AdWords. De kosten zijn aanzienlijk lager.
Retargeting
Eén van de opties met het hoogste rendement: retargeting. Met retargeting toon je je advertenties aan gebruikers die al een keer op je website zijn geweest. Doordat mensen jou al kennen, is de kans op conversie vele malen groter.
Eigen doelgroepen samenstellen
Je kunt in Facebook heel makkelijk eigen doelgroepen samenstellen. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld op demografische gegevens (land, woonplaats, geslacht, leeftijd) maar ook op interesses (welke pagina vinden zij leuk, beroep, hobby etc). Door de uitgebreide mogelijkheden om je doelgroep te bepalen, kun je heel gericht adverteren.
Vergelijkbare doelgroepen
Een andere unieke optie is om vergelijkbare doelgroepen te maken. Dit werkt als volgt: je maakt een doelgroep aan, bijvoorbeeld iedereen die op je website geweest is. Facebook kan op basis van deze doelgroep een vergelijkbare doelgroep maken. Facebook kijkt dan naar de originele doelgroep en welke kenmerken deze doelgroep heeft. Op basis van deze kenmerken worden er andere gebruikers gezocht met dezelfde kenmerken.
Mailinglijst
Je kunt ook een doelgroep op basis van een mailinglijst maken. Je upload jouw mailinglijst uit je autoresponder naar Facebook en als deze mensen een Facebook account hebben, kun je je advertenties aan hen tonen.
Verschillende soorten advertenties
Het adverteren op Facebook kan op verschillende manieren. Je kunt een afbeelding als advertentie materiaal nemen. Maar ook tekst of een video of een serie afbeeldingen. Kortom er zijn verschillende soorten advertenties die je voor adverteren op Facebook kunt gebruiken.